Здається ви переглядаєте цей сайт за допомогою Internet Explorer 6. Ця програма вже застаріла.
Для більш безпечного та надійного перегляду ми рекомендуємо вам оновити браузер на нижченаведений:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Місто й подорожі

Можна сказати, що я подорожую із самого дитинства. Свій перший рік я провів в африканському Кот-д'Івуарі, і з того часу захоплююся іншими країнами й культурами. Навіть коли я займаюся пейзажною фотографією, наприклад знімаю вулкани, то обов'язково виділяю кілька днів, щоб зануритися в місцеву культуру, познайомитися з країною та її жителями. Я в захваті від Японії, а в рамках свого проекту "Вершини семи вулканів" я відкрив для себе культуру Ірану й Папуа-Нової Гвінеї.

Раніше я вже ділився тут своїми думками щодо пейзажної фотографії та мистецтва фоторепортажу, а зараз хочу дати кілька порад подорожуючим фотографам.

Обладнання

Моя перша порада подорожуючим фотографам стосується обладнання. Найгірша камера – це та, якою ви не хочете користуватися. Якщо камера вам не підходить, її не врятує навіть найсучасніша технологія. Тому я раджу не жаліти часу на вибір обладнання. Якщо можливо, спробуйте кілька альтернативних варіантів. Враховуйте не тільки технічні характеристики – звертайте увагу на тактильні відчуття, зручність, фактор комфортності, зрештою прислухайтеся до своєї інтуїції.

Я надаю перевагу невеликим, непримітним камерам, особливо в подорожах. Така камера буде завжди у вас під рукою, бо її легко носити, а ви не виглядатимете як фотограф "на полюванні".

Особисто я в подорожах зазвичай користуюся камерою OM-D E-M1 Mark II. Модель OM-D E-M5 Mark II також справила на мене гарне враження.

Будьте ближче

Для динамічної, пригодницької й туристичної фотографії слід завжди намагатися бути в центрі подій. Відомий військовий журналіст Роберт Капа одного разу сказав: "Якщо твої фотографії недостатньо гарні, скоріше за все ти недостатньо близько". Саме тому я не беру в подорожі об'єктиви зі змінною фокусною відстанню – вони спонукають нас залишатися в зоні комфорту. Підбирайтеся якомога ближче до об'єкта, який будете фотографувати. Під час фестивалю в джунглях Папуа-Нової Гвінеї я лежав із камерою прямо на землі, щоб бути на одному рівні зі ступнями танцюристів. Завдяки рухомому екрану я міг комфортно фотографувати.

Портрети і люди

Завдяки людям, зустрічам та іншим культурам подорожі оживають. Ставтеся до людей, яких збираєтеся фотографувати, ввічливо і з повагою. Обов'язково отримайте згоду на зйомку, і не тільки тому, що цього вимагає Загальний регламент захисту даних. На крайній випадок скористайтеся універсальною мовою жестів. Я завжди заздалегідь намагаюся вияснити, як люди в певній країні ставляться до того, що їх фотографують. Також не завадить вивчити кілька важливих слів на місцевій мові. Окрім звичайних портретів, як-от чоловіка з племені хулі в Папуа, мені дуже подобається фотографувати людей у звичних позах і життєвих ситуаціях.

Об'єкти: звичні й нестандартні

Особливо цікавими, на мою думку, є сцени, у яких звичні нам стереотипи контрастують із чимось начебто несумісним, показуючи повний спектр відтінків реального життя. Щоб знайти підходящі об'єкти, я перед подорожжю обов'язково переглядаю кілька туристичних путівників і шукаю інформацію про поширені стереотипи в інших джерелах. Фотографія тубільця з Папуа-Нової Гвінеї в його мобільному телефоні чудово демонструє еволюцію цієї чарівної культури від традицій до сучасності.

Одне зображення варте тисячі слів  

Я шукаю об'єкти, які розповідають історію без жодного слова. За багато років роботи в мене розвинулося чуття на такі унікальні сцени й деталі та вміння їх фотографувати. Для цього треба фотографувати різні об'єкти.

Жайворонок і сова

Не люблю цю пораду. Я сам – сова, і мені дуже важко змусити себе прокидатися рано вранці (а здається – посеред ночі), щоб сфотографувати перші промені сонця. Вранішня атмосфера має й інші переваги, крім освітлення. Багато популярних місць, як-от храм Фусімі Інарі-тайша в Кіото, тільки рано-вранці бувають (майже) безлюдними. Мені набагато легше фотографувати в теплому вечірньому світлі чи пізно вночі. Це демонструє мій знімок із зображенням палацу в Ісфахані (Іран), який відбивається у величезному фонтані.

Творчий підхід, фокус і розмиття

Перед подорожжю обов'язково познайомтеся зі своєю камерою й основними правилами фотографії та навчіться застосовувати їх на практиці. Це дасть вам змогу роботи креативні знімки чи створювати власні інтерпретації популярних об'єктів. Цікавого стилістичного ефекту можна досягти, експериментуючи з фокусом і розмиттям.

Висновок

Щоб робити унікальні та вражаючі фотографії під час подорожей, вам потрібно мати підходяще обладнання, добре володіти прийомами фотозйомки, ретельно готуватися, а також проявляти допитливість, повагу і творчий підхід.

Автор і фотограф: Адріан Ронфельдер

Галерея зображень

Усі знімки зроблено за допомогою такого обладнання